ΣΘΤΕ-212 - Τηλεμάθηση, Η Εκπαιδευτική Χρήση του Internet (XEIM 2024-25)
Kleisarxakis Michail Κλεισαρχάκης
Βασικός Στόχος: Η Δημιουργία διαδικτυακού μαθησιακού σεναρίου με τη χρήση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
• Κατανοήσουν την εννοιολογική προσέγγιση της ανοικτής «εξ αποστάσεως» διδασκαλίας και μάθησης.
• Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή πληροφόρησης και να αξιολογούν τις πληροφορίες που έχουν βρεθεί.
• Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή διδακτικών εργαλείων.
• Χρησιμοποιούν εργαλεία ΑΙ στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.
• Να χρησιμοποιούν Web2 εφαρμογές σε διδακτικές διαδικασίες.
• Αξιολογούν το Διαδίκτυο ως περιβάλλον ανοικτής μάθησης.
• Σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις για την εξοικείωση των μαθητών Δημοτικού Σχολείο με το Διαδίκτυο και τον Ιστοχώρο.
• Αναπτύσσουν σχέδια διδασκαλίας αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστοχώρου.
• Να σχεδιάζουν και να χρησιμοποιούν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα στο πλαίσιο υλοποίησης ψηφιακών μαθησιακών σεναρίων.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση
και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
Βασικός Στόχος: Η Δημιουργία διαδικτυακού μαθησιακού σεναρίου με τη χρήση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
• Κατανοήσουν την εννοιολογική προσέγγιση της ανοικτής «εξ αποστάσεως» διδασκαλίας και μάθησης.
• Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή πληροφόρησης και να αξιολογούν τις πληροφορίες που έχουν βρεθεί.
• Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή διδακτικών εργαλείων.
• Χρησιμοποιούν εργαλεία ΑΙ στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.
• Να χρησιμοποιούν Web2 εφαρμογές σε διδακτικές διαδικασίες.
• Αξιολογούν το Διαδίκτυο ως περιβάλλον ανοικτής μάθησης.
• Σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις για την εξοικείωση των μαθητών Δημοτικού Σχολείο με το Διαδίκτυο και τον Ιστοχώρο.
• Αναπτύσσουν σχέδια διδασκαλίας αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστοχώρου.
• Να σχεδιάζουν και να χρησιμοποιούν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα στο πλαίσιο υλοποίησης ψηφιακών μαθησιακών σεναρίων.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση
Βασικός Στόχος: Η Δημιουργία διαδικτυακού μαθησιακού σεναρίου με τη χρήση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
• Κατανοήσουν την εννοιολογική προσέγγιση της ανοικτής «εξ αποστάσεως» διδασκαλίας και μάθησης.
• Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή πληροφόρησης και να αξιολογούν τις πληροφορίες που έχουν βρεθεί.
• Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή διδακτικών εργαλείων.
• Χρησιμοποιούν εργαλεία ΑΙ στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.
• Να χρησιμοποιούν Web2 εφαρμογές σε διδακτικές διαδικασίες.
• Αξιολογούν το Διαδίκτυο ως περιβάλλον ανοικτής μάθησης.
• Σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις για την εξοικείωση των μαθητών Δημοτικού Σχολείο με το Διαδίκτυο και τον Ιστοχώρο.
• Αναπτύσσουν σχέδια διδασκαλίας αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστοχώρου.
• Να σχεδιάζουν και να χρησιμοποιούν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα στο πλαίσιο υλοποίησης ψηφιακών μαθησιακών σεναρίων.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
1. Ανοικτή Εκπαίδευση
2. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
3. E-learning
4. Περιβάλλοντα Μάθησης στο Διαδίκτυο
5. E-learning & Web 2.0 = E-learning 2.0
6. Σχεδιασμός και ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
• Διδασκαλία με τη χρήση του διαδικτύου
• Συνεργατική δράση και μάθηση
• Επικοινωνία
• Μεθοδολογία ασκήσεων αυτό-αξιολόγησης
• Εργασίες που αξιολογεί ο διδάσκοντας
• Συστήματα δημιουργίας δραστηριοτήτων αξιολόγησης
• Συστήματα διαχείρισης της μάθησης
7. Δημιουργία ανοικτού μαθήματος με τη χρήση συγκεκριμένου εργαλείου.
8. Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα
9. Χρήση τεχνολογιών ΑΙ στην εκπαιδευτική Διαδικασία
Βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Στον Εύδοξο
- Ψηφιακές τεχνολογίες και μάθηση του 21ου αιώνα, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86055478, Έκδοση: 1η έκδ./2019, Συγγραφείς: Τζιμογιάννης Αθανάσιος, ISBN: 9789605863104, Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
- Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών - 2η Έκδοση, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86201075, Έκδοση: 2η/2019, Συγγραφείς: Βασίλης Ι. Κόμης, ISBN: 9789605780579 Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
- Τζένη Παγγέ (2015), Εκπαιδευτική τεχνολογία και εφαρμογές διαδικτύου, Εκδόσεις Δίσιγμα
- Αναστασιάδης, Π. (2004). Διδακτική Ενότητα 3: Ανοιχτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση – Βασικές Αρχές. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://www.edc.uoc.gr/~panas/UoCrete/VC%20Dimotiko%20Sxoleio/Notes%20Vc/M aster%20DL3.doc
- Ιωσηφίδου, Ειρήνη, Πετκοπούλου, Ελπινίκη. (2011, Μάιος 6,7,8). 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ - Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://www.epyna.eu/agialama/synedrio_syros_6/eishghseis/ekpaideushapostash/236 -iosifidou.pdf
- Κόκκινος, Δ. (2005). Πολιτικές παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες στον Ευρωπαϊκό χώρο. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://users.ntua.gr/dennis/pubs/kokkinos_elearning.pdf
- Κωσταλίας Κώστας & Καράκιζα Τσαμπίκα. (2009). Από Απόσταση Εκπαίδευση. Ανάκτηση Δεκέμβριος 27, 2014, από http://dide.mag.sch.gr/plinet/site/sem_tpe/01elearning-details.pdf
- Μουζάκης, Χ. (2006). Εκπαίδευση Ενηλίκων 8. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην εκπαίδευση ενηλίκων - Παραδείγματα και περιπτώσεις εφαρμογής. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/2535/790.pdf
- Νάσαινας, Γ. (2010). Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης. Αθήνα: Μπατσιούλας.
- Τσολακίδης, Κ. (2007). Το αγροτικό και ολιγοθέσιο σχολείο ως θεσμός και ως μονάδα εκπαίδευσης, πολιτισμού και ανάπτυξης στις απομακρυσμένες περιοχές. Στο Π. Τ. Αιγαίου, Νέες τεχνολογίες και επιστήμες της αγωγής (σ. 361). Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Φραγκούλη, Ε. (n.d.). Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων: Μια αξιολογική προσέγγιση σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα εκπαίδευσης. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://www.specialedition.gr/pdf_dioik_enim/pdf_de_53/fragouli.pdf
- Χατζηθεοχάρους Π., Νικολοπούλου Β., Γιοβάννη Ελ. (Από το Εκπαιδευτικό Υλικό για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών των ΣΔΕ). (2010). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. – ΓΓΔΒΜ – ΙΔΕΚΕ.
1. Ανοικτή Εκπαίδευση
2. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
3. E-learning
4. Περιβάλλοντα Μάθησης στο Διαδίκτυο
5. E-learning & Web 2.0 = E-learning 2.0
6. Σχεδιασμός και ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
• Διδασκαλία με τη χρήση του διαδικτύου
• Συνεργατική δράση και μάθηση
• Επικοινωνία
• Μεθοδολογία ασκήσεων αυτό-αξιολόγησης
• Εργασίες που αξιολογεί ο διδάσκοντας
• Συστήματα δημιουργίας δραστηριοτήτων αξιολόγησης
• Συστήματα διαχείρισης της μάθησης
7. Δημιουργία ανοικτού μαθήματος με τη χρήση συγκεκριμένου εργαλείου.
8. Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα
9. Χρήση τεχνολογιών ΑΙ στην εκπαιδευτική Διαδικασία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Στον Εύδοξο
- Ψηφιακές τεχνολογίες και μάθηση του 21ου αιώνα, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86055478, Έκδοση: 1η έκδ./2019, Συγγραφείς: Τζιμογιάννης Αθανάσιος, ISBN: 9789605863104, Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
- Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών - 2η Έκδοση, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86201075, Έκδοση: 2η/2019, Συγγραφείς: Βασίλης Ι. Κόμης, ISBN: 9789605780579 Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
- Τζένη Παγγέ (2015), Εκπαιδευτική τεχνολογία και εφαρμογές διαδικτύου, Εκδόσεις Δίσιγμα
- Αναστασιάδης, Π. (2004). Διδακτική Ενότητα 3: Ανοιχτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση – Βασικές Αρχές. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://www.edc.uoc.gr/~panas/UoCrete/VC%20Dimotiko%20Sxoleio/Notes%20Vc/M aster%20DL3.doc
- Ιωσηφίδου, Ειρήνη, Πετκοπούλου, Ελπινίκη. (2011, Μάιος 6,7,8). 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ - Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://www.epyna.eu/agialama/synedrio_syros_6/eishghseis/ekpaideushapostash/236 -iosifidou.pdf
- Κόκκινος, Δ. (2005). Πολιτικές παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες στον Ευρωπαϊκό χώρο. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://users.ntua.gr/dennis/pubs/kokkinos_elearning.pdf
- Κωσταλίας Κώστας & Καράκιζα Τσαμπίκα. (2009). Από Απόσταση Εκπαίδευση. Ανάκτηση Δεκέμβριος 27, 2014, από http://dide.mag.sch.gr/plinet/site/sem_tpe/01elearning-details.pdf
- Μουζάκης, Χ. (2006). Εκπαίδευση Ενηλίκων 8. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην εκπαίδευση ενηλίκων - Παραδείγματα και περιπτώσεις εφαρμογής. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/2535/790.pdf
- Νάσαινας, Γ. (2010). Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης. Αθήνα: Μπατσιούλας.
- Τσολακίδης, Κ. (2007). Το αγροτικό και ολιγοθέσιο σχολείο ως θεσμός και ως μονάδα εκπαίδευσης, πολιτισμού και ανάπτυξης στις απομακρυσμένες περιοχές. Στο Π. Τ. Αιγαίου, Νέες τεχνολογίες και επιστήμες της αγωγής (σ. 361). Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Φραγκούλη, Ε. (n.d.). Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων: Μια αξιολογική προσέγγιση σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα εκπαίδευσης. Ανάκτηση Δεκέμβριος 28, 2014, από http://www.specialedition.gr/pdf_dioik_enim/pdf_de_53/fragouli.pdf
- Χατζηθεοχάρους Π., Νικολοπούλου Β., Γιοβάννη Ελ. (Από το Εκπαιδευτικό Υλικό για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών των ΣΔΕ). (2010). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. – ΓΓΔΒΜ – ΙΔΕΚΕ.