Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος - ΑΣΚΗΣΕΙΣ Ομάδα Τρίτης (Δ01Π06-ΑΣΚΗΣΕΙΣ)
Maria Argyroudi
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου θα εστιάσουμε σε ένα από τα πέντε θεματικά πεδία του γλωσσικού μαθήματος, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα στο Δημοτικό, αυτό της γραμματικής περιγραφής και, συγκεκριμένα, στη θεματική ενότητα της μορφοσύνταξης.
Θα εντάξουμε την περιγραφή της σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο, συνδέοντάς την με τα κειμενικά γένη/τους κειμενικούς τύπους: το γραμματικό φαινόμενο ιδωμένο ως αναπόσπαστο κομμάτι ενός επικοινωνιακά προσανατολισμένου μηνύματος, θα έχει ως αφετηρία/βάση του το κείμενο, προφορικό και γραπτό, και θα ορίζεται από αυτό.
Θα επικεντρωθούμε τόσο στη μέθοδο διδασκαλίας γραμματικών φαινομένων των εγχειριδίων της Ε’ και Στ’ τάξης σε παιδιά αυτών των τάξεων (εμείς με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού) όσο και στη μάθηση αυτή καθ’ αυτή και συνειδητοποίηση των γραμματικών φαινομένων από εμάς τους ίδιους (εμείς ως μαθητευόμενες και μαθητευόμενοι).
Θα μελετήσουμε συγκεκριμένες ενότητες των εγχειριδίων της Ε’ και Στ’ τάξης, τα κείμενά τους, τις δραστηριότητές τους -και των αντίστοιχων των τετραδίων εργασιών- και στην πράξη:
α. θα προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε τη μέθοδο διδασκαλίας μιας επικοινωνιακού τύπου γραμματικής, την οποία θα κληθούμε να εφαρμόσουμε ως εκπαιδευτικοί
και
β. θα διαπιστώσουμε τα κενά μας στη γνώση γραμματικών φαινομένων, με στόχο την εμπέδωσή τους (διττός χαρακτήρας του εργαστηρίου).
ΛιγότεραΣτο πλαίσιο του εργαστηρίου θα εστιάσουμε σε ένα από τα πέντε θεματικά πεδία του γλωσσικού μαθήματος, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα στο Δημοτικό, αυτό της γραμματικής περιγραφής και, συγκεκριμένα, στη θεματική ενότητα της μορφοσύνταξης.
Θα εντάξουμε την περιγραφή της σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο, συνδέοντάς την με τα κειμενικά γένη/τους κειμενικούς τύπους: το γραμματικό φαινόμενο ιδωμένο ως αναπόσπαστο κομμάτι ενός επικοινωνιακά προσανατολισμένου μηνύματος, θα έχει ως αφετηρία/βάση του το κείμενο, προφορικό και γραπτό, και θα ορίζεται από αυτό.
Θα επικεντρωθούμε τόσο στη μέθοδο διδασκαλίας γραμματικών φαινομένων των εγχειριδίων της Ε’ και Στ’ τάξης σε παιδιά αυτών των τάξεων (εμείς με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού) όσο και στη μάθηση αυτή καθ’ αυτή και συνειδητοποίηση των γραμματικών φαινομένων από εμάς τους ίδιους (εμείς ως μαθητευόμενες και μαθητευόμενοι).
Θα μελετήσουμε συγκεκριμένες ενότητες των εγχειριδίων της Ε’ και Στ’ τάξης, τα κείμενά τους, τις δρα
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου θα εστιάσουμε σε ένα από τα πέντε θεματικά πεδία του γλωσσικού μαθήματος, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα στο Δημοτικό, αυτό της γραμματικής περιγραφής και, συγκεκριμένα, στη θεματική ενότητα της μορφοσύνταξης.
Θα εντάξουμε την περιγραφή της σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο, συνδέοντάς την με τα κειμενικά γένη/τους κειμενικούς τύπους: το γραμματικό φαινόμενο ιδωμένο ως αναπόσπαστο κομμάτι ενός επικοινωνιακά προσανατολισμένου μηνύματος, θα έχει ως αφετηρία/βάση του το κείμενο, προφορικό και γραπτό, και θα ορίζεται από αυτό.
Θα επικεντρωθούμε τόσο στη μέθοδο διδασκαλίας γραμματικών φαινομένων των εγχειριδίων της Ε’ και Στ’ τάξης σε παιδιά αυτών των τάξεων (εμείς με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού) όσο και στη μάθηση αυτή καθ’ αυτή και συνειδητοποίηση των γραμματικών φαινομένων από εμάς τους ίδιους (εμείς ως μαθητευόμενες και μαθητευόμενοι).
Θα μελετήσουμε συγκεκριμένες ενότητες των εγχειριδίων της Ε’ και Στ’ τάξης, τα κείμενά τους, τις δρα
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -