Κοιν/γία και σχεσιοδυναμική της Σχ. Κοινότητας (χ.εξ. 2024-25) (ΜΕΑ 306)
Theodoros Eleftherakis
Το αντικείμενο, λοιπόν, της σεμιναριακής εργασίας στην «Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης», είναι η μελέτη των παραγόντων/μεταβλητών που βοηθούν ή δυσχεραίνουν την εκπαίδευση του ατόμου, δηλαδή την κοινωνικοποίησή του (& πολιτική κοινωνικοποίηση) στα πλαίσια του σχολείου (Νηπιαγωγείου/Δημοτικού/Γυμνασίου/Λυκείου) και την εξ’ αυτού σχολική επιτυχία ή αποτυχία (γνωστική ή κοινωνικο-συναισθηματική).
Ο σκοπός του Σεμιναρίου είναι ο μετ. φοιτητής «να μάθει να ερευνά», δηλαδή να μπορεί να αναλύει εκπαιδευτικά φαινόμενα και να επιλύει προβλήματα, δηλ. αφενός να δημιουργεί ερωτήματα και αφετέρου να απαντά στα ερωτήματα αυτά, με επιστημονικό τρόπο, στην ερευνητική περιοχή του ανωτέρω αντικειμένου, αλλά και ευρύτερα στην περιοχή της κοινωνίας και των κοινωνικών φαινομένων της.
Δηλαδή να εργάζεται ως εξής:
α) να συγκεντρώνει δεδομένα (αποδεικτικά στοιχεία και πληροφορίες) μέσα από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας και του Internet ή και άλλων ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων έρευνας
β) να κατηγοριοποιεί και να ερμηνεύει τα δεδομένα του & να καταλήγει στα αποτελέσματα-συμπεράσματα της έρευνάς του
γ) να συγγράφει με επιστημονικό τρόπο το τελικό κείμενο της έρευνας-εργασίας του, δηλαδή με παραπομπές σε παραθέματα, και παραφράσεις, ώστε η πλοκή του κειμένου να είναι πλούσια και να στηρίζεται σε δεδομένα και στοιχεία από έρευνες και μελέτες επιστημόνων.
ΛιγότεραΤο αντικείμενο, λοιπόν, της σεμιναριακής εργασίας στην «Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης», είναι η μελέτη των παραγόντων/μεταβλητών που βοηθούν ή δυσχεραίνουν την εκπαίδευση του ατόμου, δηλαδή την κοινωνικοποίησή του (& πολιτική κοινωνικοποίηση) στα πλαίσια του σχολείου (Νηπιαγωγείου/Δημοτικού/Γυμνασίου/Λυκείου) και την εξ’ αυτού σχολική επιτυχία ή αποτυχία (γνωστική ή κοινωνικο-συναισθηματική).
Ο σκοπός του Σεμιναρίου είναι ο μετ. φοιτητής «να μάθει να ερευνά», δηλαδή να μπορεί να αναλύει εκπαιδευτικά φαινόμενα και να επιλύει προβλήματα, δηλ. αφενός να δημιουργεί ερωτήματα και αφετέρου να απαντά στα ερωτήματα αυτά, με επιστημονικό τρόπο, στην ερευνητική περιοχή του ανωτέρω αντικειμένου, αλλά και ευρύτερα στην περιοχή της κοινωνίας και των κοινωνικών φαινομένων της.
Δηλαδή να εργάζεται ως εξής:
α) να συγκεντρώνει δεδομένα (αποδεικτικά στοιχεία και πληροφορίες) μέσα από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας και του Internet ή και άλλων ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων έρευνας
β) να κατηγοριοποιε
Το αντικείμενο, λοιπόν, της σεμιναριακής εργασίας στην «Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης», είναι η μελέτη των παραγόντων/μεταβλητών που βοηθούν ή δυσχεραίνουν την εκπαίδευση του ατόμου, δηλαδή την κοινωνικοποίησή του (& πολιτική κοινωνικοποίηση) στα πλαίσια του σχολείου (Νηπιαγωγείου/Δημοτικού/Γυμνασίου/Λυκείου) και την εξ’ αυτού σχολική επιτυχία ή αποτυχία (γνωστική ή κοινωνικο-συναισθηματική).
Ο σκοπός του Σεμιναρίου είναι ο μετ. φοιτητής «να μάθει να ερευνά», δηλαδή να μπορεί να αναλύει εκπαιδευτικά φαινόμενα και να επιλύει προβλήματα, δηλ. αφενός να δημιουργεί ερωτήματα και αφετέρου να απαντά στα ερωτήματα αυτά, με επιστημονικό τρόπο, στην ερευνητική περιοχή του ανωτέρω αντικειμένου, αλλά και ευρύτερα στην περιοχή της κοινωνίας και των κοινωνικών φαινομένων της.
Δηλαδή να εργάζεται ως εξής:
α) να συγκεντρώνει δεδομένα (αποδεικτικά στοιχεία και πληροφορίες) μέσα από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας και του Internet ή και άλλων ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων έρευνας
β) να κατηγοριοποιε